Friday, September 21, 2012

takdir yang menguji

takdir 
ini yang aku percaya
yang telah ditulis oleh Nya di atas
dan takdir ini
yang telah membawa kita semakin dekat
membawa aku semakin hampir dengan mu

di setiap yang berlaku
pasti ade hikmahnya
kalau bukan hari ini
mungkin esok atau lusa
kita akan tahu juga

tapi takdir yang satu ini
sungguh menguji hati yang lemah
takdir yang satu ini
buat aku semakin meneguhkan diri ku
buat aku semakin kuat
dan kena kuat

entah kenapa
terasa seperti jodoh antara kita begitu kuat
tapi itu semua
hanya lah ilusi aku semata
seperti mustahil menjadi realiti
takdir ini hanya untuk menguji
yer, ia untuk menguji..

tapi masih aku percaya
di penghujung setiap penantian dan kesabaran
ade rahmat dan anugerah dari Nya

Ya Allah, semoga dikuatkan hati yang rapuh dan lemah ini.. hanya pada Mu aku pohon diberi kekuatan.. hanya pada Mu aku pohon ditunjukkan jalan, diterangkan hati, diberikan hidayah n taufiq Mu.. =)

No comments:

Post a Comment